14 maja 2024
Finanse

Szukasz systemu CRM? Wybierz rozwiązanie dopasowane do Twojej branży

Poszukiwania systemu CRM dla firmy potrafią trwać naprawdę bardzo długo. Często jest to decyzja, którą trudno zmienić przez kolejne lata po wdrożeniu. Przede wszystkim przy wyborze systemu CRM nie warto kierować się dostępnymi w internecie rankingami czy poradami znajomych. Poszukiwania warto rozpocząć od przeglądu rozwiązań dopasowanych do wymagań branży w której działa nasza firma.

Dlaczego rankingi systemów CRM nie są wiarygodnym źródłem informacji?

Rankingi i porównania w wielu przypadkach mogą być dobrym źródłem informacji przed podjęciem decyzji. Dlaczego jednak w przypadku systemów CRM nie jest to najlepszy sposób pozyskiwania wiedzy? CRM to nie laptop czy telewizor, gdzie możemy w prosty sposób porównać te same funkcje i parametry. CRM-y potrafią się od siebie bardzo różnić, a do tego dochodzi specyfika branży naszej firmy.

Brak jasnych kryteriów oceny powoduje, że osoby lub firmy tworzące rankingi mogą w prosty sposób przemycać własną wizję systemu CRM. Warto również pamiętać, że takie rankingi i porównania nie biorą się z niczego, a powodem ich tworzenia może być np. wypromowanie systemu producenta z którym firma lub osoba tworząca ranking ma umowę partnerską. 

Jakie branże mogą najbardziej skorzystać na wdrożeniu systemu CRM?

Przedstawiciele nie każdej branży powinni decydować się na branżowe rozwiązanie, a dla niektórych sektorów po prostu nie ma takich rozwiązań i należy zdecydować się na możliwie elastyczne rozwiązanie ogólne. 

W jakich branżach warto wybierać CRMy dopasowane do specyfiki firmy i branży?

  • Agenci ubezpieczeniowi.
  • Firmy szkoleniowe.
  • Firmy zajmujące się montażem instalacji fotowoltaicznych oraz pomp ciepła.

Branżą która może w ogromnym stopniu zyskać na wdrożeniu systemu CRM, są również agencje pracy. Jednak w tym przypadku nie trzeba szukać systemu szytego na miarę tylko tej branży, ale dobrze wybrać prosty i przyjazny CRM, z którego korzysta wiele firm z tej branży.

CRM dla agencji pracy powinien przede wszystkim umożliwić zarządzanie bazą pracodawców oraz bazą kandydatów, co znacząco przyspiesza proces rekrutacji i ułatwia wybranie najlepszych kandydatów. 

Podsumowanie

Wybierając CRM dla firmy, powinniśmy przede wszystkim dobrze poznać potrzeby naszej firmy. Bez względu na to czy jest nam potrzebny prosty CRM bez dopasowania branżowego, czy system szyty na miarę dla naszej branży jak np. CRM dla agencji opieki, warto wybierać CRM-y które w łatwy sposób można modyfikować. Szybkość wdrożenia i możliwość samodzielnego edytowania systemu bez angażowania firmy zewnętrznej również powinny być wzięte pod uwagę podczas podejmowania decyzji. 

Strona E-Wawa.pl wykorzystuje pliki cookies! Przeczytaj pełną Politykę Prywatności!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close