25 stycznia 2022
Finanse

Sprzedaż internetowa, jak zacząć?

Jak wiadomo, sprzedaż w dużej mierze przeniosła się w świat wirtualny. Nic w tym dziwnego, ponieważ każdy mniejszy lub większy przedsiębiorca ma na celu promowanie swojej firmy na jak największą skalę, w końcu od tego zależy jej przychód. Coraz to więcej osób prowadzących swoje działalności, zastanawia się nad utworzeniem witryny internetowej, na której zamieszczone będą ich oferty, zarówno handlowe, jak i usługowe. Jednak znaczny procent z nich, nie wie do końca jak się do tego zabrać.

Czym jest system zarządzania treścią? 

Otóż, w celu utworzenia swojego sklepu internetowego nie potrzeba zapisywać się na kursy pisania stron internetowych, czy też być zawodowym informatykiem. Pisanie witryn coraz bardziej odchodzi już do lamusa, a jest zastępowane przez tzw. system zarządzania treścią – CMS. Jest to swego rodzaju oprogramowanie, pozwalające na utworzenie oraz swobodne prowadzenie stron internetowych. Pozwala ono modyfikować, dodawać i usuwać wszystkie pozycje, czy też teksty zawarte na naszym wirtualnym sklepie. Jest to bardzo proste, ponieważ jako użytkownicy mamy dostęp do panelu administracyjnego, na którym przejrzyście, w sposób graficzny, możemy dokonywać wszelkich zmian wedle naszego uznania. 

Jaki CMS sprawdzi się najlepiej? 

Na rynku istnieje wiele systemów zarządzania treścią. Począwszy od najpopularniejszego, jakim jest WordPress, przez Joomla, Prestashop, aż do ModX, czy Drupal. Wszystkie różnią się od siebie możliwościami, które oferują oraz językiem programowania, na bazie którego powstały. Każdy z systemów CMS jest łatwy w obsłudze, wygodny, pozwala na łatwą edycję treści, a nawet zmianę szablonu swojej strony. Dobór systemu zarządzania treścią zależy w głównej mierze od naszych potrzeb. Jeżeli mamy na celu poprowadzić blog internetowy, którego będzie ozdabiać wiele grafik oraz unikatowy szablon, możemy skorzystać z systemów takich jak WordPress, czy Joomla. Natomiast w przypadku, gdy potrzebujemy oprogramowania zasilającego nasz sklep internetowy, lepiej będzie skorzystać z PrestaShop lub Magento.  

Darmowy CMS, a realny koszt utworzenia strony 

Z reguły, systemy zarządzania treścią posiadają licencję Open Software, czyli teoretycznie są darmowe. Jednak nawet w przypadku darmowego oprogramowania dodatkowe koszty nas nie ominą. Jest to spowodowane chociażby stworzeniem szablonu strony, czy koniecznością instalacji oraz konfiguracji wedle własnych potrzeb i wymagań przez firmy się tym zajmujące. Przykładowo, do wdrożenia Prestashopbędziemy potrzebować pomocy specjalistów, a to z racji posiadania przez oprogramowanie dodatkowych wtyczek i opcji, których zastosowanie i skonfigurowanie może okazać się dla nas niemożliwe. Sam indywidualny projekt graficzny szablonu dla naszej witryny jest wyceniany na dość sporą kwotę. Jest to jednak dobra inwestycja, ponieważ mając już wymarzony wygląd strony, która spełnia wszystkie funkcje oraz jest dobrze zabezpieczona, dostajemy login i hasło do oprogramowania umożliwiającego dowolną edycję treści. Wycena strony w zależności od rodzaju, szablonu, oprogramowania, funkcji oraz zabezpieczeń jest uplasowana w zakresie od 5000 do nawet 18000zł. 

Strona E-Wawa.pl wykorzystuje pliki cookies! Przeczytaj pełną Politykę Prywatności!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close